ورزش و ماساژ های پیشنهادی برای کاهش درد عضلات
 
ورزش و سرگرمی-دبیرستان شاهد مهندس مهدی صافی دستجردی
ورزش و سرگرمی و تفریحات سالم برای نوجوانان و جوانان

 

نرمشهایی برای درد دست ۱ - دست چپ؛ در حالی که کف دست به طرف بالاست، انگشتان را به سمت مچ دست به آرامی بکشید تا احساس کشش کنید، دست خود را به مدت ۵ ثانیه در این حالت نگه دارید و سپس این حرکت را با دست راست نیز انجام دهید. ۲ - در جلوی قفسه سینه کف دست ها را با هم فشار دهید، سپس به سمت پایین یعنی ران پا بیاورید تا در قسمت مچ احساس کشش کنید دست خود را به مدت ۵ ثانیه در این حالت نگه دارید. ۳ - انگشتان دست را باز کنید و به مدت ۵ ثانیه نگه دارید. ۴ - شست دست چپ را به آرامی به سمت مچ بکشید تا احساس کشش کنید برای ۵ ثانیه نگه دارید، سپس این حرکت با شست دست راست تکرار شود. ۵ - دست را مشت کنید. ابتدا انگشت کوچک، سپس یکی یکی بقیه انگشتان را جمع کنید تا مشت شود. سپس مچ را به سمت داخل کج کنید تا احساس کشش پیدا کنید و به مدت ۵ ثانیه نگه دارید. ۶ - قسمت داخل و خارج هر دست را به آرامی ماساژ دهید سپس تکان دهید. نرمشهایی برای پا درد:

۱ - پا درد؛ تکه یخی را در پارچه ای قرار دهید و با آن به آرامی پای خود را ماساژ دهید. ۲ - ماساژ پا با استفاده از توپ تنیس توپ را زیر یک پاشنه پا قرار دهید، بایستید و وزن بدن خود را روی آن قرار دهید. به آرامی توپ را از پاشنه به نوک انگشتان بغلتانید. زمانی که توپ به انگشتان می رسد، انگشتان را کاملاً باز کنید. این حرکت را با پای دیگر نیز انجام دهید در صورت نداشتن توپ تنیس می توانید از قوطی کنسرو نیز استفاده کنید. پس از انجام دادن این ورزش، شیشه آب یخ را نیز زیر پا بغلتانید تا پا آرام شود. درد شانه یا کمر:

ماساژ با توپ تنیس برای افرادی که تمامی روز پشت میز رایانه می نشینند و کمر را به سمت جلو خم می کنند یا افرادی که کمردرد دارند، مفید است. برای انجام دادن این ورزش، روی زمین دراز بکشید و توپ را در قسمتی که درد می کند مثلاً قسمت تحتانی کمر بین استخوان کتف قرار دهید و آن را بغلتانید تا به نرم ترین قسمت آن برسید. در همان حالت به مدت ۵ دقیقه یا تا زمانی که احساس شل شدن عضله می کنید ادامه دهید. زانو درد:

غلتک هایی از جنس فوم یا تکه ای از لوله پی وی سی را زیر عضله قرار دهید این وسایل، عضلات سفت شده را ماساژ می دهد.به قسمت راست دراز بکشید و لگن راست را روی غلتک قرار دهید، در حالی که دستتان را روی زمین قرار داده اید پای چپ را روی پای راست قرار دهید و کف پای چپ را صاف روی زمین قرار دهید. بدن خود را به سمت راست بغلتانید به طوری که غلتک از لگن به سمت زانو حرکت کند این حرکت را به مدت ۳۰ ثانیه تکرار کنید. سپس از غلتک برای قسمت چپ نیز استفاده کنید.


نظرات شما عزیزان:

مهسا
ساعت20:27---30 دی 1392
سلام
بلاگت رو دیدم خیلی خوشم اومد اگه ادمین برای پیجت خواستی بهم زنگ بزن باهم در ارتباط باشیم
09190541082


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید - پیشگویی Jeffrey Palmer در مورد فوران آتشفشان، سونامی و طوفان کاترینا Jeffrey Palmer که یک پیشگو قهار است. تا به حال اتفاقات زیادی را پیشگویی کرده است که بعضی از آنها درست بوده و بعضی دیگر نادرست. پالمر پیش بینی کرده بود که در ۲۶ دسامبر ۲۰۰۴ آتشفشان در سوماترا اندونزی فوران می کند و به دنبال آن هم سونامی بزرگی اتفاق می افتد. بیشتر از ۲۳۰۰۰۰ نفر در ۱۴ کشور دنیا جان خود را در این بلایای طبیعی از دست دادند. همچنین پیش بینی پالمر مبنی بر دست پیدا کردن کره به سلاح هسته ای درست از آب درآمد. اما او به خاطر پیش بینی طوفان کاترینا بود که در دنیا معروف شد. در تاریخ آمریکا ۵ اتفاق مرگبار رخ داده که طوفان کاترینا یکی از آن ها است.
آخرین مطالب

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ورزش و سرگرمی- دبیرستان شاهد زنده یاد مهندس مهدی صافی دستجرد و آدرس safischoolvarzesh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 55
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1

شروع کد ساعت -->


 
 
 
cache01last1422256841